Ha egy Európa-térkép fölé állunk és egy gombostűvel megpróbáljuk eltalálni, hogy vajon hol is van pontosan a nyugati keresztény művészet központja, nem tudnánk elég pontosan célozni.

Főleg azért nem, mert Párizstól Bécsen át az itáliai csizmáig bárhová leszúrhatnánk a gombostűt, nem lenne teljes mértékben igazunk, viszont egyik esetében sem tévednénk nagyot. Hiszen a 18-19. századokban ezeken a helyeken virágzott az a kultúra, itt jöttek létre olyan művészeti remekművek, amelyekre, ha ma is ránézünk, tudjuk, na, ez az európai művészet, erről ismerünk magunkra. Szerencsések azok, akik mindegyik vidéket bejárták már és megismerték az ott található műemlékeket, viszont azok is sem járnak rosszul, akik műkedvelőként Veszprémbe látogatnak el. A Vár egyik legimpozánsabb épületében, az Érseki Palotában megtalálható az említett három tájegységről származó művészeti remekmű.

Arról nem is beszélve, ez az épület szolgál otthonául a 65 ezer példányszámú egyházi könyvtárnak és levéltárnak, valamint itt van kiállítva Erzsébet királyné fogadására Párizsban készült gyöngyházintarziás ülőgarnitúra, és a Ferenc József fogadására szintén Párizsban készíttetett empire stílusú ülőgarnitúra is. Egyszóval az Érseki Palota egy épületben testesíti meg mindazt, ami az európai keresztény kultúrát oly naggyá tette az elmúlt évszázadokban. Ezzel pedig talán közelebb kerültünk a dilemma megoldásához. Ha az európai keresztény kultúra központját kell megtalálni, akkor sem tévedünk nagyot, ha Veszprémen áll meg az a bizonyos gombostű.